Finally är snuskhåret borta!

För tre veckor sedan satte jag in löshår och det var ju spännande och kul... I en vecka, typ! Har inte varit så långhårig sedan jag var ett barn och ändå klippte jag av ca 8 cm från det för att det kändes så torrt och slitet. Jag kände mig ju givetvis jättefin i mitt långa hår och pysslade och gjorde inpackningar och grejer som aldrig förr.

Men det där med löshår var inget för mig... Iallafall inte löshår som sätts fast med vax, det var heeelt värdelöst på mitt bäbishår. Redan efter en vecka började jag känna att det kommit en tova i nackhåret och det blev bara fler och fler.... Sedan började det att ramla av hårslinga efter hårsliga när jag borstade håret. Trots att jag tyckte att jag kammade så försiktigt så lossnade det 30 hårlingor på denna 3 veckors period (jag satte i 100 hårslingor). Ibland for det bara hårslingor ändå liksom. Många gånger fick jag höra;
- Men, men.... Ööhhh... Oj! Vad konstigt ditt hår ser ut?
Då var det en hårlslinga som höll på att lossna och var en dm längre än det övriga håret.  Jag drog då till folks förskräckelse av den lösa hårslingan och svor över det förbannande löshåret!
Så nu fick jag lov att ta ut det innan det enda som återstod var rastaflätor i from av stoora tovor över hela skallen.. När en kompis hade hjälpt mig att plocka ut snuskhåret fick jag ändå klippa bort en del tovor som jag inte kunde kamma ut i mitt eget hår. Bifogar en bild på en av äckeltovorna.

Så ni som funderar på att förlänga håret, don´t do it!!  Hälften trillar ändå av och den andra hälften förvandlas ju bara till stora tovor! Köp hellre såna där clips som man kan sätta in när man vill. Då kan man ju få kamma hela håret emellanåt iallafall, det var sååå jäkla skönt att få kamma håret från hårbotten igen nu när jag tagit ut alla hårslingorna!

Så det var min löshårsepisod på hela 3 veckor. Vad ska jag göra med allt hår? En kompis var övertygad om att jag skulle kunna lägga ut det på tradera och få flera hundra för det. Herregud, är det någon som vill köpa det där äckelhåret? Fast det är det ju säkert, jag köpte ju det för över 1200 jäkla spänn på Happy Hair.

Happy Hair, yea, right :(


image49

image50

image55


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0