Oväntat besök

När Lovis och jag kom ner i hallen kring niotiden i morse möttes vi av de här skorna. Jag funderade om Anders typ skaffat sig ett par fiskeskor som jag inte känner till eller nåt sånt. Men såna där skor är ju inte riktigt fiskiga direkt...



Så kom vi in i vardagsrummet och möttes av den här synen



Lovi blev glad och klättrade genast upp i soffan för att väcka den oväntade gästen. Gästen var vår vän Peter som varit på 40-års kalas igårkväll och han orkade inte gå hela vägen hem till sin mor och far inatt (han bor vanligtvis i Sollefteå)  Det är lång väg hem till dem då man är trött och lite lullig. Så då tog han ett snabbt beslut att gå och känna om vår dörr var öppen och det var den. Det konstiga är att Loco inte skällde då han klev in, men förmodligen kanske han bara småskällde lite eller kände igen Peter och släppte in honom utan att skälla.

Och till det här måste jag ju bara tillägga; skulle aldrig kunna hända nere i Storstan med dess låsta dörrar och portkoder! Det är ju alltid trevligt med oväntat besök!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Sover ni med dörrn olåtst? :s Det gör inte ens mamma och pappa i Västansjö :p

2008-06-29 @ 19:02:13
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vi brukar faktiskt låsa men nu så här på sommaren då man är uppe så länge så glömmer man lätt. Då jag gick och la mig vid 01 hade inte Anders kommit hem från fisket heller. Han låste inte då han gick och la sig. Och det var ju tur för Peter :D

2008-06-29 @ 20:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0