Motorscyklarna kommer fram och jag transformeras till värsta surfittan!

Nu har jag inte bloggat nåt på hela helgen, det har ju varit sånt kanonväder! Men tänkte nu delge lite av vad jag har pysslat med i helgen; blivit vansinnig på alla jävla motorcyklister!

Det hela började egentligen redan då snön släppte och alla mopeder kom fram. Det är ju så att vi bor vid en väg där det då egentligen är 50 men det är ingen som håller den hastigheten. Och det må ju vara hänt. (men det är också fördjävligt).. Men det ändå värre är att alla små snorungar i övre tonåren och andra mer mogna män som ändå beter sig som snorungar väljer att tokgasa på alldeles utanför vårat hus. Efter vårt hus kommer det nämligen en låång raksträcka som inte är just bebodd av annat än hästar och kossor. Och då kan man ju tro att de gasar upp för att känna sig lite manliga och köra fort på den raksträckan. Men så är icke fallet, oh nej... De måste ju göra någon som i deras ögon förmodligen är väldans macho.... De ställer loss bilen, motorcykeln eller mopedjäveln så det blir svarta streck på asfalten. Very vågat, verrry moooget....

Jag blir tooootalt jävla vansinnig på sånt där! Då man sitter och pratar inne och de idioterna dundrar förbi så skallrar fan rutorna i vårt hus och man hör fasen inte ens vad den man pratar med säger. Motorcyklarna är allra värst, de låter verkligen illa. En del låter rent ut sagt fördjävligt och nu kan ju inte jag så mycket om motorcyklar men kan det vara så illa att en vuxen karl skruvar av ljuddämparen på motorcykeln för att den ska låta mer??? Jag menar, det är ju en sak att småkillarna som har mopeder gör det (men de är nog så irriterande), men vuxna män????

Vad saknas när man måste dra upp motorcykeln på bakhjulet och köra i shorts och sånt fjant? Jag vet att långt ifrån alla motorcyklister beter sig på detta vis. Vi har ju en MC-klubb lite längre upp här på gatan och de killarna och tjejerna skulle väl aldrig köra på detta vis... De puttar tyst genom krången (andra gatan vårt hus ligger vid).

I vilket fall träffade jag på en av snorungekillarna i lördags. Lovis låg och sov i vagnen och jag satt och åt en glass på den lokala hamburgerian. Vad händer? Jo, killen drar på allt vad han har med en motorcykeln som Gud ljudmässigt fullständigt glömde. Ett billarm gick på samtidigt och det skulle fan inte förvåna mig om det gick på i rena förskräckelsen av ljudet på det jävla åbäket. Jag överdriver inte, den MC:n har ett fruktansvärt ljud. Lovis som faktiskt kan sova bra trots att det är massor av ljud omkring hade ju inte en chans att sova vidare. Hon vaknar naturligtvis och sedan kommer killen tillbaka genom byn igen och nu utan händerna på styret med en, som förmodligen han tyckte, iskall uppsyn. Jag blev allt annat än iskall, jag kokade fan över i ilska!! Moderskänslorna slog till! Sedan åkte han fram och tillbaka några gånger till och jag hann reta upp mig rejält.

- Ska inte Lovis ens få sova för såna där jävla idioter!!!!! Hoppas han kör av vägen och får svåra jävla skador! Kan inte någon bara köra över idioten? massor av såna här tankar dök upp i mitt huvud.

Sedan körde han in till hamburgerian för att prata med några kompisar och då såg jag min chans! Gick fram till honom och frågade;
- Vad är det du håller på med egentligen???? Kör som en idiot och väcker Lovis!
- Jag är ju bara ute och åker...
- Ute och åker????Ute och åker????*djävulskt uppretad* Då kan du fan åka någon annanstans! Det låter ju så jävligt att Lovis vaknar! Du kan gärna ta henne och gå en promenad så hon kan somna om igen!
- Åhhh, Eeuumm.... Förlåt då... suck....
- Och vad fan är det där att sitta och åka utan att hålla händerna på styret???
- *flin* förlåt...
Jag blev så jävla förbannad att jag bara gick därifrån, hade ett vilt begär av att knuffa honom OCH MC:n i backen!

Sedan har helgen förflutit med MC-oljudet utanför huset. Jag har tittat ut och frågat Jake;
- vem av idioterna är det där då???
Vi bor ju på en sån liten by att man vet vilka de flesta är.... Surfittan är här för att stanna och jakten på MC:idioter går vidare!

/Surfittan

Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha ja du har det inte lätt du Jessica :p Fast jag kan faktiskt hålla med dig om att det är jävulst enerverande när dom där mopparna eller vad det nu är åker förbi en och det låter hur högt som helst! Jag har fått mina utbrott på dom jag med :p Så du är inte ensam :p

2008-06-09 @ 16:16:39
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag håller på dej och förstår din frustration!!! Fick ett telefonsamtal i lördags :p "Fan va sur kusin du har"... jag avslutade den disskusionen fort som fan och gjorde klart att det garanterat fanns en anledning till att du retat upp dej!! Keep up the godd work surfittan ;) SAKNAR dej fruuuuuktansvärt mycket! Kramar

2008-06-10 @ 10:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0