Funderingar i maskrosland

Maskrosor, vilket himla äckligt namn egentligen... Maskros, vadå, maskros? Varför heter de så?
Undrar om man skulle kunna se en maskros växa om man låg och stirrade på den i en timme eller två?
Hur kan det komma sig att maskrosorna växer så jäkla fort? Skulle man kunna tillverka ett tillväxthormon från maskrosor? Då kanske även jag skulle kunna få bli över 160 cm lång.... Tänk om man kunde komma på nåt sånt där undermedel, vad rik man skulle bli...
Varför är det så svårt att få bort maskrosfläckar från kläder? Hur tar man egentligen bort maskroskfläckar från kläder? Det borde jag ju lära mig nu när Lovis springer omkring och plockar maskrosor....

Dessa funderingar hade jag då jag klippte gräset förra veckan... Det är faktiskt ganska rogivande att klippa gräset, iallafall om man har en åkgrässklippare. :) Hann fundera på en hel del saker när jag klippte, detta är bara ett litet axplock från mina maskrosfunderingar... :)  Om någon har svar på mina funderingar, lämna gärna en kommentar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0