Veteranbilsdagen

Så har den årliga classic och veteranbilsdagen gått av stapeln för i år! Känns som att det blir större och större för varje år. Förra året var det 350 fordon och 2000 besökare! Känns som att det var ännu fler bilar i år!
Man blev ju lite orolig igår när regnet öste ner, men så då vi klev upp imorse var det sol! Och den har strålat hela dagen! Det har ju varit kanonvarmt!
Som vanligt massor med fina bilar, i år förälskade jag mig i en liten fiat med hjärtan på! Jag har en förkärlek för små, fräna bilar. Den lilla fiaten med hjärtan på hade också en pytteliten tillhörande husvagn! Hur gulligt som helst!

Varje år är det också modevisning med mode från 30, 40, 50, 60 och 70-tal. Det är jättekul att se alla gamla kläder! Tänk vad fina klänningar de hade på 50- och 60-talet! Just nu är jag lite förälskad i prickiga klänningar. Ikväll ska jag ha på mig en svart klänning med vita prickar.

I år var det också en bugguppvisning som ar otroligt bra! Jag blev helsugen på att lära mig bugga! Såg så himla roligt ut. Det var fyra ungdomar (gud, så ålderdomlig jag låter) som tävlingsdansade och ska tydligen vara riktigt duktiga. De åker över hela Sverige och tävlar.

Ikväll blir det cruising med alla gamla bilar och ett rockband som spelar, ska bli kul att festa till lite. Förra året hade vi dop dagen efter så jag gick hem tidigt med  Lovis, året innan det var jag gravid och bara trött. Men i år blir det fest! Anders ska gå hem med Lovis, han åker ivg på fiskeresa imorgon. Det roliga med den här dagen och kvällen är att alla är ute, åldrar och generationer blandas och har trevligt. Man surrar med massor av folk och det är många som kommer hem till föräldrahemmet just den här helgen så man träffar många som man aldrig annars träffar.

Nu ska vi ner till mina svärföräldrar och käka smörgåstårta! Ska bli mumsigt värre!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0