En kvällstur till Urkult

Ikväll tog Anders och jag med oss Lovis till Näsåker för att gå på Urkult. För er som inte vet så är Urkul en stor festival som hålls i Näsåker vid nämnforsen varje år. Själva stället där scenen ligger är otroligt vacker. Scenen ligger på en nipkant och det blir som en stor gryta där scenen ligger längst ner, man sitter som i en gigantisk rund slänt. Varje år inleds festivalen med Eldnatt när solen gått ner. Då är det alltid uppträdanden med dansare och eldslukare och dyligt, det är verkligen en upplevlse att vara med på! I år gick vi dock inte in och såg det eftersom Lovis var trött och kunde inte riktigt somna i allt spännande ståhej, dessutom ska ju Anders upp och jobba imorgon.
Festivalen har blivit jättestor med åren och jag vet inte riktigt hur många tusen som rör sig på festivalområdet, 15.000 kanske?  Inriktningen på festivalen är folk- och världsmusik så just musiken är väl kanske inte i min smak, men det är däremot stämmningen! Det är helt underbar stämming där, folk har sina tält uppslagna och sitter och sjunger, surrar och dansar. Det är en tämligen barnvänlig festival och många åker dit och tältar med sina barn, det är väl inte ngt som jag skulle vilja göra, men jag tycker ju inte om att sova i tält heller...Dessutom vill jag ju kunna slappna av när jag åker på festival, inte springa som en tok efter Lovis.
Ikväll åkte vi bara dit för att käka Thaimat som de har där, den är sååå jädrans god! Dessutom skulle vi reka lite vart våra kompisar hade sina tält så man vet var man ska då vi ska dit imorgon kväll. Då blir det partaj igen! Jag som inte trodde jag skulle bli sugen på fest igen efter min Härnösandshelg.... Men jag är supersugen på att åka iväg och urkulta nu! Ska fösöka att komma iväg redan på dan imorgon. Flörta lite med mor och far så de kan ta Lovis lite tidigare än vad det var sagt...



En bild från Eldnatten 2007



Emelie, Johan, Lovis, Anders, Jenny och Jessica vid sina tält. Hela festplatsen är fullsmäckad med tält, tvättlinor, presenningar. Låter kanske inte så mysigt, men det är det!



Lovis tyckte att det var supermysigt eftersom det dök upp en ostkrokspåse där på filtarna...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppas Urkult blir bra. Svider att inte kunna vara hemma! Nu räknar jag allt med att festhumöret finns kvar till nästa helg också =)

2008-08-01 @ 07:59:52
Postat av: susanne

verkan kanon mysigt ju!

2008-08-03 @ 23:27:03
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Em

det var jättekul att ses, synd att det blev så korta stunder.. Jag tycker vi styr upp en liten stuga till nästa år, i näsåker :) Det vore mysigt!kram

2008-08-04 @ 13:56:25
URL: http://bienvenido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0