Tur på islandshäst

Igår kväll var jag på en tre timmars ridtur på islandshäst tillsammans med Jessica och Jenny. Det var säkerligen 10 år sedan jag satt på hästryggen sist så det var lite nervöst innan vi kom iväg. Jag har aldrig ridit islandshäst och det var verkligen över förväntan! Gud så härligt det var att bara sväva fram på en töltande häst! Helt underbart!
Och tänk så vackra ridvägar och skogar vi bor i kring! Helt otroligt. Jag är helt salig och lycklig. Hade glömt bort hur härligt det var att vara på ridtur ute i skogen. Och vilken häst jag fick rida, hur cool som helst men samtidigt var det ändå fart på honom. Han heter Jappur.

Detta måste jag ju bara göra om!Jag har ju för det första ett presentkort kvar att utnyttja. Hans och Tina som äger Rafnasils islandshästar (som ligger en bit bort på vår gata) har ju haft sina hästar på sommarbete hos oss förra sommaren och då fick vi och mamma och pappa presentkort på 400 kr var hos dem. Nu har jag utnyttjat mitt presentkort ikväll men jag vet att jag får mamma och pappas eftersom de inte är intresserade av att rida :)
Jessica och jag pratade om att man verkligen borde vara ett gäng som åker ut på en tur minst en gång i månaden. Man kan ju ta en kortare tur eller ta en lektion också. Nu blir det ut på tradera och leta ett par nya ridbyxor, mina gamla är så tighta och obekväma.... Ridskor skulle jag också vilja ha, har ett par vinterridskor men inga höst och vår ridskor.

Faktiskt har jag inte någon väldig träningsvärk idag heller! Otroligt!




I stallet innan avfärd



Jappur - hästen jag red



Hästarna fick dricka lite i älven och det tyckte de om!



Jag och Jappur i älven! Svalkande och härligt!



Fikapaus i skogen, Jenny, Jessica och jag.



Gott med lite fika.



genom skogarna, hur mysigt som helst!



Jessica knyter fast sin häst när vi skulle fika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0