Rosenhäcken ett minne blott

Så har vi då gjort steg ett i förberedelserna för att lusthuset ska upp: grävt upp och flyttat buskar. Vi har ju en jättefin rosenhäck med vita rosor som jag ville ha kvar. Anders tyckte att vi skulle kassera den... Förmodligen kommer den inte att överleva för nu är den alldeles begravd... Den var jättesvår att gräva upp och flytta för buskbitarna höll liksom inte ihop och det var miljarders rötter på den som stod åt alla håll. Men Anders slängde ner dem och försökte väl att vända dem så gott det gick. Men det konstiga är att han liksom begravde hela busken. Han menar på att alla växter strävar uppåt och att den kommer att komma upp. Det betvivlar jag starkt, den är ju HELT begravd! Den lär ju dö och förmultna. Jag tror att det är så att han egentligen inte vill ha kvar den där häcken ;)
Idag ska jag försöka att googla lite om hur fasen man gör då man flyttar växter! Google är fantastiskt, det mesta finns där! Om det är någon av er som vet hur sånt här ska gå till så får ni gärna tipsa!

så här såg häcken ut när den var nedklippt innan vi grävde upp den


Och så här ser den ut nu, eller ser inte ut! Vildvittreröst:
- Vaaar äääär den lilla rrrosenhäcken??? Syyns inte, fiiinns inte!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0