My Ass on fire!

Kommer ni ihåg att jag berättade att jag hade köpt såna där hold in - lift up strumpbyxor till bröllopet? Jag måste bara skriva och berätta om hur hemska de var så att inte någon går och köper ett par! Det är det sjukaste plagg jag har haft på mig någon gång. Visserligen höll de verkligen vad de lovade, hold in effekten är oslagbar MEN nå värre å ha på sig!

Ttill att börja med var det ett helt företag att få på sig dem. Alla de andra som vi skulle göra sällskap med till bröllopet var på nedervåningen och det började liksom bli dags att åka. Där stod jag uppe i sovrummet och försökte desperat att få på mig dem. Det tog totalstopp redan vid knäna och de var liksom stumma, ingen töjeffekt alls! Jag fick åla och verkligen tokpressa mina lår och mage i dem. Jag blev som en stoppad korv! Men jag blev ju helnöjd då jag hade fått på mig dem eftersom magen bidde platt som en pannkaka! Strumpbyxorna var som en rustning i nylon. Fatta så nöjd jag var! Nöjd tills jag satte mig ner och hela nylonrustningen rullade ner och magen vällde ut! Så fick jag försöka att i smyg rulla upp dem över magen hela tiden. Men det var ju inte det värsta med detta plagg..


Efter förätten hade vi suttit någon timme och skulle resa oss och gå och hämta huvudrätten från buffébordet. När jag reste mig upp kunde jag först inte ens känna att mitt arsle fanns! Det var helt bortdomnat! Det var ju någon sorts lift up söm under skinkorna också och den sömmen skar väl in så mycket under skinkorna då jag satt att det helt ströp blodtillförseln till skinkorna! Så då kunde jag inte ens känna dem och efter ett tag så återkom då blodet till skinkorna vilket resulterade i att det kändes som det var tusen nålar som satt i dem istället! Och dessutom blev arslet alldeles tokvarmt. Superobehagligt. Jag kunde ju liksom inte ställa mig och försöka hasa ner dem heller, hade ju sett jättekonstigt ut oh jag stått där och bökat i röven på mig själv! Mellan varven var jag dessutom tvungen att gå och ställa mig någonstans i skymundan för att dra upp fanskapen över magen igen när jag hade suttit ner.


Så förflöt min kväll på, jag satt ner, strumpbyxorna rullades ner, magen trillade ut, arslet domnade bort, reste mig upp, fick tusen nålar i arslet, efter det var det som om arslet brann, sedan var jag tvungen att gå någonstans och rulla upp dem igen, dags att sitta igen och så rullade de ner igen och proceduren startade om igen..... Och nej, jag kunde inte bara dra av mig dem och vara utan eftersom mina ben var fulla med sårskorpor....


Kommentarer
Postat av: Sandra (mamma t Noah på Frösön...)

Hej :-) Jag hittade hit och har kikat lite på dina inlägg... hihihi du skriver så kul! jag fnissade så Jonas kom in och frågade om jag skrattade eller grinade :-) Kul var det på midsommar men det låter inge kul med de där sablarns strumpbyxorna inte... hihi. Kikar säääkert in igen! Kram

2008-07-01 @ 14:12:21
Postat av: Anonym

Sååååå roligt du skriver-jag kan riktigt se framför mig dessa strumpbyxor o "dess bök":) Tänkt vad "de" kan hitta på....Haha!!! Hoppas du har en härlig sommar iaf. och har du vägarna söderut så hör av dej. Det vore så roligt att ses:)Ha det gott o stor sommarkram från Ingrid L

2008-07-02 @ 07:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0