Junibacken

Jag ligger lite fter i mitt bloggande men jag måste ju bara berätta om junibacken. Verkligen jättefint där! Rekommenderas varmt till er som har lite äldre barn. Lovis tyckte att det var kul, men hon är ju nöjd bara det finns lite barn omkring henne. Det var nog egentligen så att det var Lovis mamma som var mest intresserad av att gå på junibacken..... ;) Jag hade kunnat gå runt länge och titta på alla kulisser som var så otroligt fint uppbyggda med massor av detaljer.

Dock ett tips om ni ska dit, tag med egen mat och ha picknick utanför istället för att trängas i den lilla restaurangen som bara har kall, dyr mat. Ett annat tips är att inte ta bilen ända in till djurgården. 25 kr i timmen för att parkera....

Vi åkte ett sagotåg genom massa kulisser från Madicken, Emil i Lönneberga, Nils Karlsson pyssling, Karlsson på taket, bröderna Lejonhjärta, Ronja Rövardotter etc. Flera av kulisserna var jättefina miniatyrer och en del kulisser åkte man igenom rum. Svårt att förklara, men verkligen en upplevelse. Jag skulle verkligen vilja åka det där tåget en gång till! Lovis satt alldeles tyst och bara gapade genom hela turen som tog 11 minuter och det är ovanligt att hon är alldeles tyst i hela 11 minuter!



Karlsson på takets stökiga rum. Detta var ett av rummen man åkte igenom med tåget.



Kuliss i miniatyr som man åkte förbi. Emil i Lönneberga med Ida i flaggstången. Visst är den lilla entrén till huset fin? Vi ska ju göra en ny entré så småningom och jag skulle vilja ha en i denna stil. Ja, jag är helt skadad som sitter och tittar på sånt då jag åker ett sagotåg... :)



Lovis och jag i Pippis hus. Även det i barnstrl, till och med jag som är så kort fick huka mig i dörröppningarna..


Kommentarer
Postat av: susanne

ja visst är det fint där..

För ett antal år sedan var vi där.. vi åt i resturangen se synen...

in kommer 4 vilda ungar två slitna föräldrar.. dom lever om för tio... då hade dom köttbullar... ( svin dyrt)brevid sitter två flickor i madicken kläningar och väl kammade.. äter som man gör på film tysta försiktigt med sevetter i knät.. niger och tackar sin mor för matten ( dom kom från från en fiiiin familj) just då hade våra då 2 åring börjat kasta mat i resturangen.. vad man kände sig som " den skitiga arbetar klassen" men det är mysigt där och tåget är underbart....

2008-07-02 @ 16:01:52
URL: http://supermamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0