Jag har blitt faster!

Idag kom pappa springandes genom hästhagen (för er som inte vet bor vi granne med mina föräldrar) med ett stort leende och med armarna i någon slags segergest och jublade;

- Jag har blivit farfar!!

Jättekul! Jag har alltså blivit faster idag! Brorsan och Linda hade datumet satt till den 20 så den lille killen kom tidigare än beräknat! Fort hade det gått, 1,5 timme så var han ute. En drömförlossning som det verkar. Tänk om man kunde begära en sån nästa gång det bär av... Lilla killen vägde precis 3500 g och var 49 cm lång. Han har tydligen massor med mörkt hår och blå ögon. Jag väntar spänt på att få ett mms med en bild på honom!

Åhh, jag vill ner till Stockholm och nusa bäbis! Konstigt det där, innan  jag fick Lovis tyckte jag inte alls om spädbarn, tyckte mest att de bara var fula, skrynkliga och framförallt så fanns det ju ingen styrsel på dem! Var rädd att ha sönder dem om jag skulle hålla i ett. Inte ens då Lovis var ett spädbarn kunde jag inte riktigt förstå alla som fick en alldeles drömmande blick och bara suckade när de fick hålla i henne. Jag tyckte att det var ganska tråkigt med en liten bäbis som bara sov, åt och sket... Men nu får jag den där drömmande blicken då jag ser ett också... Blir det någon sorts flashback till spädbarnstiden som aldrig kommer igen eller nåt? Vet inte riktigt vad som händer när jag får nusa på en bäbis men man blir liksom sugen på bäbis helt enkelt.

Nu ska jag packa inför Härnösandsresan imorgon. Ska ner och fira en kompis som fyllt 30 och träffa kompisar som jag inte träffat på alldeles för länge! Blir borta tills på söndag så det blir nog tyst här några dagar nu.

Nu ska jag umgås lite med min sambo som äntligen är hemma igen! God kväll!

Kommentarer
Postat av: susanne

GRATTIS! bebis drömmar ja..hm när man är mitt i det efter förlossningar ömma bröst och sömnlösa nätter är man inte så motaglig...för hur underbara dom små liven är, men det sätter sig nog på nät hinnan... och det är mycket mysigare med andras än sin egen för andras kan man njuta av på ett annat sätt!

2008-07-18 @ 08:07:55
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Em

hEJ :) gRATTIS TILL rollen som faster! Roligt. Hoppas du får kul i helgen!kram

2008-07-18 @ 11:43:50
URL: http://bienvenido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0