Helgens loppisfynd

I helgen har jag varit på flera loppisar och handlat diverse saker som jag faktiskt behövde! Ja, det är sant. Det var inga såna där "gud vad fin den måste jag ha och den och den och den"  saker. Nej, det var verkligen nyttosaker.

Jag har köpt en hel massa med vita ytterkrukor till blommorna eftersom jag kommit på att jag bara vill ha vita krukor (jag vill ha allt i vitt numera). Skitbilligt på loppis, varje kruka kostade 10 kronor. Här är en av dem.



Jag har köpt en märkbok för 20 kr som innehåller en massa olika bokstäver, symboler och grejer. Jag har varit sugen på att skriva ordspråk eller annat på väggarna men känt att jag inte riktigt kunnat texta så snyggt som jag vill ha det. Finns ju såna väggord man kan köpa, men de går ju på 500-600 kr! Nu kan jag göra egna väggord och annat fint! Tänkte jag skulle måla några gamla stolar och skriva dit något fint ordspråk på dem och ställa ute i trädgården. Eller, trädgården låter så jäkla fint, ute på gårn´låter bättre. :D

        

En jättefin vit duk med brodyr för ynka 10 kronor. Den stora glaskupan utan knopp stod på ett fult  fat i furu. Jag tänkte att det kunde passa på mitt tårtfat och det gjorde det! Jag betalade 25 kronor för det. Det lilla kakfatet köpte jag på för 125 kr på inredningsbutiken "inte bara systrar" som grannen driver. Karaffen har jag köpt på någon loppis förra sommaren.


Lovis har fått ett eget lekrum på nedervåningen så vi slapp ha alla hennes leksaker i salongen. Jag köpte nya rosa gardiner till lekrummet  för 40 kronor. Det var bara ett par gardiner så jag fick dela på varje längd så det blev fyra längder istället för två. Det ska dit vita hissgardiner också bara jag tar mig till IKEA igen. Krukorna är alla helgens loppisfynd. Jag tycker verkligen om vita vanliga lerkrukor, de är tidlösa.



Jag hittade också glasbehållare för 25 kr st till en hylla vi har i köket. Hyllan fanns uppe på vinden i huset då vi köpte det men det var bara de små glasbehållarna kvar.



Det var helgens loppisfynd! Jag har spanat in en jättebra hylla som jag nog åker och köper imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0